PARAGLIDING
Popis tratě:
Všichni paraglidisté musí předložit své pilotní průkazy, technické průkazy a pojištění padáku při prenzetaci! Doklady je možné předložit i prostřednictvím svých týmovýc kolegů , případně zasláním kopie poštou či e-mailem nejpozději do 23.7.2019! V den závodu již kontrola dokladů probíhat nebude!!!
Pátek 2.8.2019
Celodenní trénink.Vysvětlení a dotazy na meetingu.
Sobota 3.8.2019
Start: cca 11:00 – v předávkovém území Kamenec – 1 330 m.n.m., podle doběhu běžců
Cíl: sjezdovka Kareš – 541 m.n.m.
Předávka: vrchol sjezdovky – doběh 350 m – 585 m.n.m.
Délka letu: cca 5,740 km
Podmínky pro připuštění do závodu
Pilot je povinen nejpozději na pezentaci předložit platný pilotní průkaz s kategorií, která jej opravňuje letět na padákovém kluzáku, se kterým bude absolvovat závod.
Pilot je současně povinen předložit platný technický průkaz a platné zákonné pojištění padáku (osoby), na kterém bude absolvovat závod.
Pilot startuje výhradně se sedačkou certifikovanou dle normy EN a LTF a s originálním chráničem.
Padáky používané v závodě mohou být pouze atestované a to v kategoriích EN-A až EN-D a LTF-1 až LTF 2-3.
Doporučujeme pilotům vyzvednout si na meetingu záchrannou šňůru, kterou v případě potřeby mohou spustit dolů ze stromu a vytáhnout si k sobě lano od záchranářů.
Pilot musí mít na přilbě místo pro číslo.
Pravidla závodu
Pilot musí mít startovní číslo viditelně upevněné na přílbě a na křídle.
Pilot je povinen předat štafetu v cíli – předávkovém koridoru svému týmovému kolegovi se vším vybavením, se kterým nastoupil do závodu.
Pilot je povinen dodržet váhové zatížení uvedené na štítku svého atestovaného padáku, se kterým bude absolvovat závod, a to od startu své disciplíny až do předávky štafety. Startovní váhu si může každý pilot ověřit na pátečním meetingu, stejnou váhou bude organizátor soutěžící převažovat i v cíli. Takt&a mp;e acu te;ž může být každý pilot namátkově pořadatelem zkontrolován, zda se na start závodu postavil s předepsanou výbavou.
Pilot je povinen mít při závodním letu záložní padák velikosti odpovídající jeho celkové vzletové váze při závodním letu (váha pilota + váha kompletního vybavení, se kterým pilot soutěžní let absolvuje).
Pilot nesmí upravovat nastavení svého padáku, se kterým absolvuje závod. Nastavení musí být shodné s nastavením nového atestovaného výrobku, úpravy typu zkracování šňůr, změny geometrie šňůr, záměny či úpravy popruhové části volných konců jsou nepřípustné a mohou vést k diskvalifikaci.
Pilot při letu musí dodržovat platné zákony a předpis ZL1 a dbát pravidel a pokynů pořadatele.
Porušení pravidel závodu je důvodem k penalizaci či diskvalifikaci závodníka. Při diskvalifikaci závodníka může zbytek týmu dále pokračovat, závodníci budou hodnoceni ve svých kategoriích, ale v týmové soutěži budou uvedeni až pod všemi týmy s platným pořadím s označením DNF.
Trasa paraglidingové disciplíny
Trať se skládá z běhu a letu na paraglidingu a výběhu sjezdovky na předávku biku.
Běžecká část
Po obdržení předávky od běžce v předávkovém území Kamenec běží pilot s plnou výzbrojí na zádech, zabalenou v batohu včetně sedačky a přilby, do prostoru startu cca 200 m, kde ve vytyčeném sektoru připraví padákový komplet a následně startuje. Startoviště Kamenec.
Letecká část
Z Kamence letí pilot na prostor mezi prvním a druhým vlekem areálu sjezdovky Kareš, kde přistává ve vyznačeném prostoru. Dále běží na vrchol sjezdovky s veškerou výbavou, se kterou do letu vystartoval, a na vrcholu pod branou předává štafetu bikerovi.
V případě nepříznivého počasí pro let bude vytyčena náhradní trasa pro běh.
Časový limit disciplíny paragliding
Organizátorem je stanoven maximální čas k dokončení letecké části paraglidingové disciplíny v délce 1 hodiny. Tento čas se počítá od začátku letecké části paraglidingové disciplíny do předání štafety cyklistovi. Pokud soutěžící pilot z jakéhokoliv důvodu nestihne v tomto čase svou disciplínu dokončit, je mu zapsán čas 1 hodina a cyklista pokračuje v závodu – startuje pokynem asistenta časomíry. Tým je i v tomto případě hodnocen v celkovém pořadí.
Startoviště
Startoviště jsou náročná zejména malým prostorem a porostem komplikujícím přípravu ke startu. Z toho důvodu budou organizátoři v rámci možností pomáhat pilotům připravovat vrchlík. Šňůry a vše ostatní si závodník připravuje sám. Doporučujeme si důkladně prohlédnout startoviště ještě před závodem přímo při tr& eacu te; ninku .
Pravidla na startovišti
Pilot musí být na startovišti minimálně 30 min. před svým startem.
Pokud je na startovišti více čekajících pilotů, další přibíhající pilot se řadí za posledního čekajícího, starty se odehrávají v pořadí, ve kterém závodníci přiběhli na startoviště.
Pokud je pilot připraven ke startu a zbytečně se startem vyčkává, má organizátor právo vyzvat dalšího v řadě k přípravě ke startu. Za „zbytečné vyčkávání“ se má ta skutečnost, když po kompletní předstartovní přípravě pilota na startovišti, včetně natažených šnůr a připraveného vrchlíku, pilot vyčkává s ods tartov& amp; amp;a acute;ním déle jak 10 s. Pilot, který vyčkával se startem, je povinen místo startu dalšímu závodníkovi uvolnit.
Pokud pilot nezvládne start napoprvé, je povinen se zařadit na konec případné řady čekajících pilotů.
Pořadatel si z bezpečnostních důvodů vyhrazuje právo na krátkodobé či úplné uzavření startoviště i v průběhu závodu.
Komise
Pořadatelem bude sestavena a určena pětičlenná komise z řad závodníků a pořadatelů, která bude představena na pátečním meetingu a která bude společně rozhodovat svými hlasy o otevření či uzavření letecké části disciplíny. Následně bude dán prostor pro její hromadné odsouhlasení. V případě, že nebude komise odsouhlasena většinou pří ; ;tomn& amp; amp;ya cute;ch závodících paraglidistů, toto rozhodnutí vykonává vedoucí disciplíny paragliding. Komise je určena pouze pro rozhodování v rámci otevření/uzavření letecké disciplíny ještě před startem prvního pilota. O krátkodobém či úplném uzavření startoviště v průběhu paraglidingové disciplíny rozhoduje výhradně vedoucí disciplíny paragliding.
Cílový sektor
Pilot je povinen odstartovat, letět a přistát tak, aby neohrožoval ani neomezoval ostatní závodníky či diváky. Pilot přistává na sjezdovce Kareš ve směru do kopce a poté vybíhá sjezdovku do vytyčeného cílového sektoru. Do tohoto vytyčeného cílového sektoru je striktně zakázáno přistávat. Pokud se tak stane, je pilot povinen doběhnout na začá ; ;tek c &i acute;lového sektoru, tam se otočit a až pak běžet do cíle k předání štafety. Pokud pilot přistane kdekoliv jinde, je povinen s celou výbavou doběhnout do cílového sektoru a na jeho konci předat štafetu.
Kromě oficiální přistávací plochy na fotbalovém hřišti bude na vedlejší louce vyznačen i nouzový přistávací prostor.
DOPRAVA ZÁVODNÍKŮ NA START
Závodníci se na start dopravují individuálně prostřednictvím lanovky v Koutech – obdrží jízdenku (součást startovného). Důležitá je přítomnost všech pilotů v 10:45 v